Presidenti Donald Trump miratoi një tarifë të re prej 10% të përgjithshme për mallrat kineze të martën në mëngjes.
Ekonomistët paralajmërojnë se tarifat dëmtojnë bizneset dhe konsumatorët amerikanë, shumë prej të cilëve janë ende të lëkundur nga rritja e mprehtë e inflacionit në vitet e fundit. Tarifat paguhen nga importuesit amerikanë, jo vendet në të cilat synohen tarifat, siç ka pretenduar Trump. Këto kosto shpesh u kalohen shitësve me pakicë dhe përfundimisht konsumatorëve amerikanë.
Ndryshe nga Meksika dhe Kanadaja, të cilat kryesisht shmangin tarifat për eksportet në Shtetet e Bashkuara për shkak të marrëveshjes aktuale tregtare USMCA që Trump nënshkroi në mandatin e tij të parë, një gamë e gjerë mallrash kineze tashmë u përballën me tarifa përpara të martës. (Trump urdhëroi gjithashtu tarifa 25% për mallrat meksikane dhe kanadeze, por i shtyu ato deri më 1 mars).
Përveç tarifës së re 10%, mallrat kineze i nënshtrohen tarifave shtesë: tarifa 100% për automjetet elektrike dhe tarifa 25% për produktet e çelikut dhe aluminit. Por disa artikuj ishin përjashtuar nga tarifat.
Një nga përjashtimet më të mëdha kishte qenë pajisjet elektronike të konsumit. Por ky përjashtim nuk është më në fuqi me tarifat e reja të përgjithshme. Kjo ka rëndësi sepse pajisjet elektronike të konsumit janë ndër mallrat kryesore që SHBA importoi nga Kina vitin e kaluar, sipas të dhënave federale të tregtisë.
Pajisjet e komunikimit përbënin 12%, ose 47 miliardë dollarë, nga 401 miliardë dollarë mallra që SHBA importoi nga Kina vitin e kaluar, pa llogaritur dhjetorin, duke e bërë atë kategorinë e vetme kryesore të mallrave që SHBA importoi nga atje. (Të dhënat e tregtisë së dhjetorit do të publikohen të mërkurën.)
Pajisjet e komunikimit përfshijnë gjithçka, nga telefonat celularë te televizorët e deri te satelitët, sipas sistemit të klasifikimit që përdor qeveria amerikane.
Me vlerë 39 miliardë dollarë, kategoria e dytë më e madhe e mallrave që SHBA importoi nga Kina vitin e kaluar ishin pajisjet kompjuterike. Kjo përfshin tabletët, laptopët, monitorët dhe në thelb të gjithë komponentët që i fuqizojnë ato, të tilla si çipat gjysmëpërçues dhe kartat e ndërfaqes së rrjetit.
Më pas vjen kategoria prej 37 miliardë dollarësh e mallrave që konsiderohen “mallra të ndryshme të prodhuara” që SHBA importoi nga Kina vitin e kaluar. Lodrat, bizhuteritë, sendet e argjendit dhe pajisjet sportive janë të gjitha ndër mallrat e përfshira në atë kategori ombrellë.
Ashtu si shumë pajisje elektronike të konsumit, ata praktikisht u kanë shpëtuar shumë tarifave të vendosura për mallrat kineze të importuara në SHBA.
Gjithashtu pritet që çmimet e këpucëve dhe atleteve të rriten. Industria e këpucëve është veçanërisht e ekspozuar ndaj tarifave sepse afërsisht 99% e të gjitha këpucëve dhe atleteve të shitura në Shtetet e Bashkuara importohen, kryesisht nga Kina dhe Vietnami, sipas Shpërndarësit dhe Shitësit e Këpucëve të Amerikës.
“Nëse doni të bëni një listë mënyrash për të rritur çmimet, kjo do të ishte në krye të listës. Është krejtësisht kundërproduktive,” tha Matt Priest, president dhe CEO i FDRA për CNN në një intervistë telefonike të hënën. “Ne paguajmë tarifat. Konsumatorët amerikanë paguajnë tarifat. Këto nuk janë burime të të ardhurave të jashtme. Ato janë të brendshme.”
Grupi tregtar përfaqëson Nike, DSW, Under Armour dhe dhjetëra marka të tjera.
Pra, kur do ta ndjejnë konsumatorët goditjen nga tarifa 10%?
Çmimet ndoshta nuk do të rriten menjëherë për gjërat që vijnë në Shtetet e Bashkuara nga Kina – mallrat janë ruajtur pa tarifën shtesë prej 10% për mjaft kohë. Por ndërsa inventarët pastrohen dhe artikujt e rinj kinezë dalin në breg, konsumatorët amerikanë do të fillojnë të mbajnë barrën.
Një faktor ndërlikues: Disa shitës me pakicë mund të jenë në gjendje të thithin kostot më të larta të tarifave, veçanërisht nëse ata kanë grumbulluar inventar shtesë paraprakisht.
Por të tjerët mund të mos jenë në gjendje ta përballojnë këtë, në të cilin rast konsumatorët mund të presin të shohin rritje çmimesh në të ardhmen e afërt.


